Co zrobić z zawieszeniem, zeby bylo komfortowo?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tymon
    RS
    • 2004
    • 2970

    #51
    troszkę obniżają, jakieś -15 albo 20 :niewiem
    Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
    Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
    BMW serii 3... Radość z jazdy.

    Komentarz

    • TommyLee
      Ambiente
      • 2006
      • 179

      #52
      BioBogon, dzięki za namiary - ceny są miodzio.

      Na tył do kombi TDI wybór jest prosty bo jest jeden model 343298, natomiast na przód są dwa warianty: 333713 lub 334812 - w tej samej cenie. Nie mam bladego pojęcia czym się od siebie różnią bo przy obu jest Octavia 1.9 TDI
      Orientujesz się czym się różnią?

      [ Dodano: Czw 04 Maj, 06 16:48 ]
      Chyba już znalazłem różnicę:
      333713 jest do 90 KM
      334812 jest do 110 KM

      Skoro mam 90 KM to wybór jest już raczej oczywisty.

      Komentarz

      • BioBogon
        Elegance
        • 2005
        • 921

        #53
        TommyLee, nie mam pojęcia czym się różnią, dziwne ja w katalogu wyszukałem 334812 i takie kupiłem i zamontowałem. Podobnie zrobił Bernardo, więc jeśli masz TDi to możesz spokojnie iść tym tropem. A i hatchback i kombi ma taki sam przód, więc nie ma wątpliwości.

        Cena jest faktycznie niska, ale warto sprawdzić w okolicy czy czasem nie ma jakiś warsztat robiący kayaby atrakcyjniejszej ceny i od razu montaż może być taniej.

        EDIT:
        wygląda, że 334812 są do 1.9tdi 81kW i w zwyż, a 333713 do 1.9tdi 66kW i mniej, chociaż 1.9tdi 81kW jest w obu :roll:
        Leon FR 2.0TDI 170KM

        Komentarz

        • misiekwaw
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 7715
          • Ford

          #54
          Zamieszczone przez Tymon
          troszkę obniżają, jakieś -15 albo 20 :niewiem
          -20 na dzien dobry, przy okazji sprawdze czy usiadlo wiecej :wink:
          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
          http://www.disi-tune.pl
          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
          Był WRX
          Była Octa

          Komentarz

          • BioBogon
            Elegance
            • 2005
            • 921

            #55
            Zamieszczone przez MisiekWAW
            Zamieszczone przez Tymon
            troszkę obniżają, jakieś -15 albo 20 :niewiem
            -20 na dzien dobry, przy okazji sprawdze czy usiadlo wiecej :wink:
            Czyli można dać sprężyny od RSa do standardowej długości amorów, bo ztcw to B6 są długości standardowej, tak?

            Fabryka podaje, że RS ma -15mm no, ale w praktyce to różnie z tym bywa. MisiekWAW, Tobie poszło -20mm na twardszych amorach?
            Leon FR 2.0TDI 170KM

            Komentarz

            • misiekwaw
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 7715
              • Ford

              #56
              Zamieszczone przez BioBogon
              Zamieszczone przez MisiekWAW
              Zamieszczone przez Tymon
              troszkę obniżają, jakieś -15 albo 20 :niewiem
              -20 na dzien dobry, przy okazji sprawdze czy usiadlo wiecej :wink:
              Czyli można dać sprężyny od RSa do standardowej długości amorów, bo ztcw to B6 są długości standardowej, tak?

              Fabryka podaje, że RS ma -15mm no, ale w praktyce to różnie z tym bywa. MisiekWAW, Tobie poszło -20mm na twardszych amorach?
              -20 na B6
              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
              http://www.disi-tune.pl
              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
              Był WRX
              Była Octa

              Komentarz

              • Samiec
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 4287
                • Octavia I (1U2)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #57
                Jak kombinuje tak :diabelski_usmiech
                Zeby utwardzic i nie obnizac ,to do sprezyn z RS-a trzeba sobie na amorki tulejki z pakietu na bezdroza zalozyc i z przodu bedzie wysokosc jak seria Na tyl juz jest gorzej ,bo nie ma takich tulejek ,ale weitec robi dystanse 20mm pod sprezyny na przod i na tyl (ceny troche chore :? ) Tym sposobem tyl tez mozna dzwignac do gory do seryjnej wysokosci 8)
                TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                Komentarz

                • misiekwaw
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 7715
                  • Ford

                  #58
                  Zamieszczone przez Samiec
                  Jak kombinuje tak :diabelski_usmiech
                  Zeby utwardzic i nie obnizac ,to do sprezyn z RS-a trzeba sobie na amorki tulejki z pakietu na bezdroza zalozyc i z przodu bedzie wysokosc jak seria Na tyl juz jest gorzej ,bo nie ma takich tulejek ,ale weitec robi dystanse 20mm pod sprezyny na przod i na tyl (ceny troche chore :? ) Tym sposobem tyl tez mozna dzwignac do gory do seryjnej wysokosci 8)
                  imo zakladanie krotszych sprezyn i dorabianie tulejek zeby wrocilo do serii jest hmmm conajmniej dziwne... o ile jeszcze rozumiem eksperymenty BaPita ktory mial wyraznie krotsze sprezyny o tyle przy RSowych to imo dziwne kroki... nie lepiej utwardzic seryjne sprezyny albo zalozyc sprezyny z zestawu na bezdroza :?:
                  Acha... AFAIK KarolZ sie dowiedział przypadkiem ze przy tulejkach z zestawu na bezdroza nie nalezy stosowac B6 albo inaczej przy B6 nalezy zastapic tulejki z zestawu na bezdroza innymi :idea:
                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                  http://www.disi-tune.pl
                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                  Był WRX
                  Była Octa

                  Komentarz

                  • Samiec
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 4287
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #59
                    Zamieszczone przez MisiekWAW
                    imo zakladanie krotszych sprezyn i dorabianie tulejek zeby wrocilo do serii jest hmmm conajmniej dziwne... o ile jeszcze rozumiem eksperymenty BaPita ktory mial wyraznie krotsze sprezyny o tyle przy RSowych to imo dziwne kroki... nie lepiej utwardzic seryjne sprezyny albo zalozyc sprezyny z zestawu na bezdroza :?:
                    Acha... AFAIK KarolZ sie dowiedział przypadkiem ze przy tulejkach z zestawu na bezdroza nie nalezy stosowac B6 albo inaczej przy B6 nalezy zastapic tulejki z zestawu na bezdroza innymi :idea:
                    No coz na springach z pakietu na bezdrza auto wyglada niestety jak na szczudlach :roll:
                    Ja nie moge pozwolic sobie zjechac z zawiasem nizej ,bo juz mam problem w niektorych miejscach gdzie jezdze wjechac/wyjechac :roll:
                    Dla tego kombinuje zeby utwardzic zawias i zeby zostal na seryjnej wysokosci
                    Zastanawiam sie tez jak by zalozyc jakies sportowe springi - 30mm i takie podkaladaki ,ale w tedy napewno bedzie twardziej niz na tych z RS-a. :roll:
                    nie lepiej utwardzic seryjne sprezyny rozwin ta mysl ,jak to zrobic? :roll:
                    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                    Komentarz

                    • misiekwaw
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 7715
                      • Ford

                      #60
                      Zamieszczone przez Samiec
                      No coz na springach z pakietu na bezdrza auto wyglada niestety jak na szczudlach :roll:
                      Octa juz na seryjnym zawiasie wyglada jak woz drabiniasty :lol: :wink:

                      Zamieszczone przez Samiec
                      Ja nie moge pozwolic sobie zjechac z zawiasem nizej ,bo juz mam problem w niektorych miejscach gdzie jezdze wjechac/wyjechac :roll:
                      pakiet na bezdroza Twoim przyjacielem :zlosnik:

                      Zamieszczone przez Samiec
                      nie lepiej utwardzic seryjne sprezyny rozwin ta mysl ,jak to zrobic? :roll:
                      o ile dobrze pamietam to troche informacji znajdziesz tu:



                      chodzi o info od DanielaN... moge sprobowac wydobyc od niego albo od Słońca (autor opisu) namiar na ten zaklad robiacy sprezyny... ale musisz wiedziec czeog chcesz
                      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                      http://www.disi-tune.pl
                      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                      Był WRX
                      Była Octa

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #61
                        MisiekWAW, A czy springi z pakietu na bezdroza sa sztywniejsze :?:



                        Jak to jest z tymi paskami przy sprezynach, jest gdzies jakas legenda tych oznaczen, bo do pakietu na bezdroza to jest pelno tych sprezyn, do tego jeszcze rozgraniczenie przod/tyl.

                        A z uporem maniaka powtarzam, ze nie sztuka ryc zderzakiem po drodze - sztuka jest miec sztywny zawias z komfortowym przeswitem :foch:
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • Nexus6
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 4847
                          • Volkswagen

                          #62
                          Maicroft, tak - springi z pakietu na bezdroża są sztywniejsze :!:

                          jak chcesz to bede miał komplet do przodu na zbyciu :szeroki_usmiech (ledwo 1 kkm przejechany)
                          With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                          Komentarz

                          • Samiec
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 4287
                            • Octavia I (1U2)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #63
                            Zamieszczone przez MisiekWAW
                            pakiet na bezdroza Twoim przyjacielem :zlosnik:
                            No wlasnie na zime by sie przydal ,a na lato springi z rs-a ,tylko zmiany byly by upierdliwe :roll:

                            [ Dodano: Pią 05 Maj, 06 19:31 ]
                            Zamieszczone przez MisiekWAW
                            ale musisz wiedziec czeog chcesz
                            No wlasnie z tym juz jest gorzej :szeroki_usmiech jak bym mial wybrac ile procet twardsze np. :wink: Mysle jednak o jakims gotowym rozwiazaniu :roll:
                            TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                            Komentarz

                            • Zoltar
                              Rider
                              • 2005
                              • 722

                              #64
                              Zamieszczone przez TommyLee
                              BioBogon, dzięki za namiary - ceny są miodzio.
                              Mogę załatwić jeszcze taniej.

                              We wtorek jadę po części dla znajomego... Jeżeli jesteś zainteresowany, to pisz.


                              W czwartek miałbyś je u siebie !



                              Pozdro.
                              www.soft-car.pl
                              www.chiptuning-gdansk.pl


                              - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                              - Wyłączanie DPF
                              - Hamownia Obciążeniowa

                              Komentarz

                              • KruPin
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 517

                                #65
                                Bilstein B8 + sprezyny Eibach'a, jak dla mnie bedzie to najlepsze powiazanie sztywnego i komfortowego zawieszenia, ktore daje niesamowita przyjemnosc z jazdy oraz zachowania seryjnej wysokosci auta. Buda jesli zejdzie w dól, to max 10mm.

                                Uki zalozyl takie cos do siebie do Leona ALH i sam mowi, ze jesli sie obnizyl, to na tyle malo, ze sam nie widzi roznicy. A czym jest amorek B8 mowic chyba nie trzeba...

                                W Leonie tez jest problem z miekkkim zawiasem i nisko umieszczoną miską olejową, wiec jestem zdania, ze cos takiego sprawdzi sie w Octaviach bardzo dobrze.
                                Forum Leasing.pl

                                Komentarz

                                • misiekwaw
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 7715
                                  • Ford

                                  #66
                                  Zamieszczone przez KruPin
                                  Bilstein B8 + sprezyny Eibach'a, jak dla mnie bedzie to najlepsze powiazanie sztywnego i komfortowego zawieszenia, ktore daje niesamowita przyjemnosc z jazdy oraz zachowania seryjnej wysokosci auta. Buda jesli zejdzie w dól, to max 10mm.

                                  Uki zalozyl takie cos do siebie do Leona ALH i sam mowi, ze jesli sie obnizyl, to na tyle malo, ze sam nie widzi roznicy. A czym jest amorek B8 mowic chyba nie trzeba...

                                  W Leonie tez jest problem z miekkkim zawiasem i nisko umieszczoną miską olejową, wiec jestem zdania, ze cos takiego sprawdzi sie w Octaviach bardzo dobrze.
                                  znaczy sprezyny -30 i zszedl -10 :?: :roll: okiey.... skoro Uki tak mowi :zlosnik:

                                  [ Dodano: Sob 06 Maj, 06 15:21 ]
                                  Zamieszczone przez MisiekWAW
                                  Zamieszczone przez Tymon
                                  troszkę obniżają, jakieś -15 albo 20 :niewiem
                                  -20 na dzien dobry, przy okazji sprawdze czy usiadlo wiecej :wink:
                                  sprawdziłem dzisiaj od założenia przejechałem 2kkm może trochę więcej i nadal jest -20 :idea:
                                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                  http://www.disi-tune.pl
                                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                  Był WRX
                                  Była Octa

                                  Komentarz

                                  • sebo
                                    Ambiente
                                    • 2004
                                    • 201

                                    #67
                                    Panowie mam felgi 16 opony 205/55. i auto jest twarde. wszystko w aucie mi trzeszczy. co można z tym zrobić co mam zmienic??? czy w innych octaviach też tak jest??
                                    152 KM/342,8 Nm
                                    ARL, FMIC, dostroił
                                    Masters Tuning

                                    Komentarz

                                    • Zoltar
                                      Rider
                                      • 2005
                                      • 722

                                      #68
                                      A jakie masz zawieszenie ?

                                      Zmęczona seria ?



                                      Amorki umarły i jeździsz na sprężynie
                                      www.soft-car.pl
                                      www.chiptuning-gdansk.pl


                                      - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                                      - Wyłączanie DPF
                                      - Hamownia Obciążeniowa

                                      Komentarz

                                      • sebo
                                        Ambiente
                                        • 2004
                                        • 201

                                        #69
                                        ja mam serie. przejechane mam 130 tys. Czy to tak dużo dla zawieszenia??
                                        152 KM/342,8 Nm
                                        ARL, FMIC, dostroił
                                        Masters Tuning

                                        Komentarz

                                        • Zoltar
                                          Rider
                                          • 2005
                                          • 722

                                          #70
                                          Na seryjne amorki sporo

                                          Kup minimum Kayaby gazowe i będziesz zadowolony 8)
                                          www.soft-car.pl
                                          www.chiptuning-gdansk.pl


                                          - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                                          - Wyłączanie DPF
                                          - Hamownia Obciążeniowa

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #71
                                            sebo, A ile masz powietrza w kolkach, po 3,7 bara jak .... nie bede wytykal palcami :twisted:
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • Samiec
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 4287
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                              #72
                                              Zamieszczone przez Maicroft
                                              sebo, A ile masz powietrza w kolkach, po 3,7 bara jak .... nie bede wytykal palcami :twisted:
                                              U mnie tez zawias jest lodka ,a przy tym samym rozmiarze kol ,kola czesto twardo stukaja :roll: Powietrza mam tylko 2.0 przod i 2.2 tyl. Ale to tylko glownie na poprzecznych dziurach :?
                                              TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                #73
                                                Na poprzecznych tez mi stuka i juz sie tym nie martwie, tak dziala tylna belka. Wielowahaczowe w OII wcale cichsze nie jest i tym sie pocieszam, a nawet czasem sa jeszcze gorsze odlosy z tego zawieszenia.
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • Samiec
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 4287
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                                  Na poprzecznych tez mi stuka i juz sie tym nie martwie, tak dziala tylna belka.
                                                  Tylko ja czesciej przod slysze ,bo tyl jak pierd...e to tak jak by sie cos urwalo :lol:
                                                  Ale mi to az tak nie przeszkadza ,przy zamknietych szybach nie zauwazam praktycznie tego wogole
                                                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                                  Komentarz

                                                  • sebo
                                                    Ambiente
                                                    • 2004
                                                    • 201

                                                    #75
                                                    skoda wychodziła w seri na 15 a później na 16 a amorki tez się zmieniły. ??

                                                    To jakie mam teraz założyc amorki zebym mógł wygodniej jeździć.

                                                    Maicroft , ciśnienie mam po 2,0 bara
                                                    152 KM/342,8 Nm
                                                    ARL, FMIC, dostroił
                                                    Masters Tuning

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...